H σύμβουλος για τη διατροφή, Ευαγγελία Ντεμίρη, μας δίνει με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα καρδιάς τη συνταγή για έναν χυμό με λαχανικά και φρούτα για να θωρακίσουμε την καρδιά μας.

Η παγκόσμια μέρα καρδίας καθιερώθηκε το 1999 από τη Διεθνή Ομοσπονδία Καρδιάς. Τις τελευταίες δεκαετίες μετατρέπονται σε «πανδημία» τα καρδιαγγειακά νοσήματα και στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των ανθρώπων ακόμα  και στις αναπτυσσόμενες χώρες ως προς την ενημέρωση τους για τη πρόληψη.

Σημαντικό ρόλο στα καρδιακά νοσήματα παίζει ο γενετικός παράγοντας αλλά υπάρχουν πολύ άλλοι παράγοντες στο τρόπο ζωής μας που ωφελούν και άλλα που δεν ωφελούν το καρδιαγγειακό μας σύστημα που πρέπει να τα θυμόμαστε καθημερινά.

Εγώ έχω να σας προτείνω ένα κοκτέιλ φρούτων γεμάτο βιταμίνες και αγάπη για την καρδιά.

Επιτρεπόμενα: Ελαιόλαδο (κύρια πηγή λιπαρών), Ω-3 λιπαρά οξέα, φρούτα και λαχανικά, άσκηση

Μη επιτρεπόμενα: Κορεσμένα λίπη, κάπνισμα, συντηρητικά, νεύρα, άγχος

ΠΑΝΤΖΑΡΙ,ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΗΛΟ,ΓΚΡΕΙΠΦΡΟΥΤ

Ένα κοκτέιλ  γενναιόδωρο σε   ενέργεια ,βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά .Όλα τα προϊόντα στην υγρή τους μορφή απορροφούνται πιο εύκολα και γρήγορα από τον οργανισμό κι έτσι λαμβάνουμε άμεσα τα πλεονεκτήματα τους.

ΥΛΙΚΑ : 2 παντζάρια βρασμένα  &1 πράσινο μηλο & ½ ποτήρι φυσικό χυμό γκρέιπφρουτ

ΠΑΝΤΖΑΡΙ

Τα παντζάρια είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, νιτρικά άλατα, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο, βιταμίνη C και φυτοθρεπτικά συστατικά όπως το αντιοξειδωτικό βουλγαξανθίνη. Είναι ένα από τα καλυτέρα  φυσικά καθαρτικά και βοηθούν  στη δυσκοιλιότητα και τις αιμορροΐδες. Ο χυμός του θεωρείται ιδανικός όταν το σώμα χεριάζετε υγρά κ υδατάνθρακες.

·         Ενίσχυση της αντοχής

·         Μείωση της αρτηριακής πίεσης

·         Βοηθούν στην αντιμετώπιση ηπατικών παθήσεων

·         Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες

ΓΚΡΕΙΠΦΡΟΥΤ

Το  γκρέιπφρουτ έχει μεγάλη περιεκτικότητα  βιταμίνη C με αποτέλεσμα το φρούτο αυτό να βοηθά στην καταπολέμηση της χρόνιας ουλίτιδας και μειώνει τον κίνδυνο για απώλεια των δοντιών.

·         Ενδυναμώνει το σύστημα άμυνας

·         Βοηθά στη σύνθεση του κολλαγόνου

·         Βοηθά  στην πρόληψη του διαβήτη

·         Έχει δράσεις εναντίον του έλκους στο στομάχι

·        Συμετεχει στη διαδικασια μειωσης της ινσουλίνης στο αίμα που  είναι ανασταλτικός παράγοντας για την όρεξη

ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΗΛΟ

Το πράσινο μήλο είναι βοηθάει στον  έλεγχο του βάρους , την λεύκανση του δέρματος, την πρόληψη των καρδιοπαθειών ακόμη και ορισμένων μορφών καρκίνου.  Το φρούτο αυτό περιέχει  άφθονα μέταλλα όπως ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, χαλκό, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, σίδηρο και κάλιο.

·         Ρυθμίζει το πεπτικό σύστημα

·         Μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών νοσημάτων

·         Προστατεύει τις αρθρώσεις

·         Έχει  αντιοξειδωτικά

·         Βοηθάει  σημαντικά τα άτομα που προσπαθούν να χάσουν βάρος

Η Ευαγγελία Ντεμίρη είναι σύμβουλος διατροφής στο Mediterranean Diet

 

πηγή: nou-pou.gr